Umów wizytę

Diagnoza dzieci

Diagnoza funkcjonalna umożliwia wgląd w bezpośrednią perspektywę środowiskową, w której bezpośrednio znajduje się dziecko. Obserwacja i analiza relacji rodzinnych oraz strategii odnajdywania się w kontaktach społecznych przez dziecko, umożliwia efektywne wsparcie rodziców, a także opiekunów przedszkolnych i nauczycieli bezpośrednio w środowisku domowym i rówieśniczym. W diagnozie funkcjonalnej istotną perspektywą jest także kontekst zdrowotny, związany z indywidualnym rozwojem dziecka zaczynając już od momentu poczęcia. Równie istotny jest kontekst predyspozycji temperamentalnych, które posiadają już niemowlęta, co ma znaczący wpływ na dalszy rozwój emocjonalny dziecka, a co za tym idzie obserwowanym przez dorosłych zachowaniem.

W jakich sytuacjach diagnoza funkcjonalna jest pomocna?

  • zaburzeniami emocjonalnymi (nasilona lękliwość, płaczliwość, wycofanie, trudności w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi, niska samoocena),
  • zaburzeniami zachowania (agresywność, autoagresja, zachowania opozycyjno-buntownicze),
  • nadpobudliwością psychoruchową,
  • trudnościami w funkcjonowaniu w placówce przedszkolnej i szkolnej (trudności w kontaktach społecznych, trudności w nabywaniu nowych umiejętności),
  • przebycie urazu o charakterze psychicznym (straty, żałoby, rozwód).
Efektem procesu diagnostycznego jest sprawdzenie, czy niepokojące zachowania dziecka mieszczą się w granicach normy, a w wyniku procesu diagnostycznego uzyskują Państwo pisemną opinię psychologiczną, która pozwala na dobranie adekwatnej formy wsparcia.

Jak wygląda proces diagnostyczny?

Współpracę rozpoczynamy od konsultacji (możliwe spotkanie online) wstępnej, która obejmuje omówienie przeżywanych trudności, sprecyzowanie oczekiwań i przedstawienie możliwości wsparcia rodziny. Czas trwania 50 minut / 200 zł.
  • Obserwacja ukryta (dziecko nie wie, że jest prowadzona obserwacja) i wywiad z nauczycielem obejmuje obserwację w środowisku przedszkolnym bądź szkolnym podczas trwania codziennych zajęć szkolnych bądź przedszkolnych, w których dziecko bierze udział. Obserwacja uzupełniana jest wywiadem z nauczycielem. Czas trwania 60-90 minut / 300 zł.
  • Obserwacja i wywiad z rodzicem obejmuje przekazanie dla psychologa i omówienie dotychczasowej dokumentacji medycznej i psychologicznej dziecka, a także zapoznanie się z wytworami własnymi dziecka w postaci rysunków, budowli, innego rodzaju twórczości dziecięcej bądź nagrań zachowania. Wypełnienie przez rodzinę kwestionariusza mocnych i słabych stron dziecka, w przypadku dzieci młodszych kwestionariusz wypełniają tylko rodzice. Czas trwania 120-150 minut / 400 zł.
  • Konsultacja podsumowująca (możliwe spotkanie online), podczas której przekazywana jest informacja dotycząca diagnozy funkcjonalnej wraz z zaleceniami. Diagnoza przekazywana jest w wersji elektronicznej. Czas trwania 50 minut / 200 zł.
W przypadku konieczności wydłużenia czasu diagnozy bądź obserwacji doliczana jest dodatkowa opłata w wysokości 100 zł za każdą dodatkową godzinę. Realizacja diagnozy powyżej 15 km od Redy wiąże się z opłatą związaną z koniecznością dojazdu psychologa do środowiska.

Po wykonaniu diagnozy świadczę pomoc psychologiczną dla rodziców, gdzie średnia długość wsparcia to około 3 miesiące, podczas których odbywamy około 7-8 spotkań w zależności od potrzeb danej rodziny.

Czas trwania jednego spotkania to 50 minut / 200 zł.

Umów wizytę

Monika Trocha – ZnanyLekarz.pl

Opinie

Kontakt

Jeśli chcesz się ze mną skontaktować, wypełnij formularz dołączony na stronie lub napisz do mnie e-mail na adres: kontakt@monikatrocha.pl