mgr Monika Trocha
Psycholog, pedagog, trener TUS
Ukończyłam studia magisterskie z psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej Uniwersytetu Humanistycznospołecznego w Sopocie (SWPS), specjalizacja kliniczna. W trakcie trwania studiów ukończyłam szkolenie terapeutyczne z zakresu Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w akredytowanym ośrodku szkoleniowym CTSR w Warszawie. Należę również do Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.
Swoje doświadczenie rozwijałam poprzez prowadzenie Szkół dla Rodziców, współpracę z dziećmi i rodzicami podczas Treningów Umiejętności Społecznych. Dodatkowo prowadziłam indywidualną i rodzinną terapię psychologiczną z wykorzystaniem Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach w Centrum Terapii Wyspa w Gdańsku. Współpracowałam z Ośrodkiem Pomocy Społecznej, co pozwoliło mi na zdobycie doświadczenia z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie i udzielania pomocy w sytuacjach kryzysowych.
W swojej pracy stosuję Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniu, dbam o to, by Klienci w najkrótszym możliwym czasie zaczynali czerpać radość z efektów naszej współpracy a w ich relacjach zagościł wzajemny szacunek i partnerstwo.
Osoby, z którymi najczęściej pracuję to klienci doświadczający zaburzeń nerwicowych, psychosomatycznych, zaburzeń lękowych, zaburzeń emocjonalnych, zaburzeń nastroju w tym depresji i depresji poporodowej. A także kryzysów życiowych takich jak rozwód, żałoba, kryzys w związku, wypalenie zawodowe, kryzys rodzicielski. Współpracuję z Dorosłymi Dziećmi z rodzin Dysfunkcyjnych oraz z dorosłymi osobami z diagnozą ADHD.
Ponadto wspieram osoby, które odczuwają trudności z komunikacją wewnątrz rodziny, doświadczają kłopotów w nawiązaniu relacji z dzieckiem lub z partnerem, na wszystkich etapach życia. Pomagam także rodzicom w kontekście różnic wychowawczych oraz z różnorodnymi trudnościami wychowawczymi i rozwojowymi u dzieci.
Obecnie jestem także nauczycielem akademickim,gdzie w ramach swoich obowiązków prowadzę zajęcia dydaktyczne dla studentów psychologii z zakresu Diagnozy Inteligencji Dzieci i Młodzieży, Metod Badania Osobowości Dorosłej, a także Metod badania Osobowości Dzieci i Młodzieży.